Borgerrådgiver

Har du behov for hjælp til at forstå en afgørelse eller et brev, du har modtaget fra kommunen? Er du i tvivl om, hvordan du kan klage over en afgørelse? Eller har du brug hjælp til at finde ud af, hvem du skal tale med?
Så kan du kontakte borgerrådgiveren.

Borgerrådgiveren kan fx:

  • Hjælpe dig med at forstå et brev eller en afgørelse fra kommunen
  • Vejlede dig i, hvordan du kan klage over en afgørelse eller kommunens sagsbehandling
  • Hjælpe dig med at skabe kontakt til den rette medarbejder
  • Medvirke til at skabe en god dialog med kommunen.

 

Borgerrådgiveren kan ikke:

  • Ændre eller træffe afgørelser
  • Behandle klager over sager, som behandles af andre klageinstanser, fx Ankestyrelsen eller Familieretshuset, er sendt til Ombudsmanden, de kommunale tilsynsmyndigheder eller domstolene
  • Behandle klager, der vedrører
    • det faglige indhold i afgørelser, der er truffet af kommunen
    • politiske beslutninger, fx serviceniveau
  • Tage stilling til sager, der falder udenfor kommunens virksomhed, fx forhold mellem private, eller sager om medarbejderes ansættelsesforhold i kommunen.
  • Genoptage forældede sager, der er afsluttet for mere end et år siden

Årsberetning

På baggrund af årets henvendelser fra borgere og virksomheder i Gribskov, laver borgerrådgiveren en gang årligt en beretning. Formålet er at identificere eventuelle generelle og tværgående fokusområder og komme med anbefalinger til kommunen. Beretningen bliver drøftet i Byrådet og kan findes på kommunens hjemmeside.

Årsrapport 2024 (pdf)

Årsrapport 2023 (pdf)

Årsrapport 2022 (pdf)

Genvej til denne side: gribskov.dk/borgerrådgiver

Borgerrådgiver

Louise Bunnage

Telefon: 7249 6180

Telefontid

  • Tirsdag kl. 11 – 15
  • Torsdag kl. 9 - 13

Send Digital Post til borgerrådgiveren