Som Borgerrådgiver kan jeg hjælpe med mangt og meget men det kræver, at der bliver taget kontakt til mig. Jeg kan kontaktes via direkte mail thgan@gribskov.dk, direkte telefon 7249 8190 eller ved personligt fremmøde på rådhuset i Helsinge.
Indeholder din henvendelse personfølsomme oplysninger bør du bruge digital post via borger.dk eller e-boks.dk.
Som Borgerrådgiver kan jeg hjælpe dig med en lang række opgaver, herunder at:
- finde rundt i organisationen og skabe kontakt til en relevant medarbejder
- forstå indholdet i afgørelser og breve fra kommunen
- finde ud af dine muligheder for at klage over en afgørelse
- hjælpe dig med at skrive klagen
- hjælpe dig med at skabe en god dialog med kommunen.
Herudover kan jeg som Borgerrådgiver vurdere og tage stilling til, om:
- kommunen har behandlet din sag rigtigt
- medarbejdernes optræden og betjening har været passende i forhold til situationen
- kommunen diskriminerer
- kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres.
Som Borgerrådgiver kan jeg ikke hjælpe dig med, at
- få ændret en afgørelse, som kommunen har truffet
- klage over sager, som andre klageinstanser tager sig af
- klage over sager, der er sendt til Ombudsmanden, de kommunale tilsynsmyndigheder eller domstolene
- klager over politiske beslutninger, for eksempel serviceniveau
- tage stilling til sager, der falder udenfor kommunens virksomhed eksempelvis forhold mellem private
- genoptage forældede sager, der er afsluttet for mere end et år siden
Som Borgerrådgiver kan jeg heller ikke gå ind i sager om medarbejderes ansættelsesforhold i kommunen.