Anmeld socialt bedrageri

Har du mistanke eller oplysninger om socialt bedrageri, kan du anmelde det til Gribskov Kommune.

Vi behandler alle anmeldelser, fordi vi i Gribskov Kommune arbejder for, at ingen får ydelser de ikke har ret til.

Du bliver bedt om følgende oplysninger:

  • Hvem anmeldelsen drejer sig om - navn og adresse. Det er vigtigt at navn og adresse er korrekt, så der ikke er tvivl om hvem der anmeldes.
  • Hvilken form for socialt bedrageri
  • Navn og adresse på evt. involverede (arbejdsgiver, samlever, ægtefælle eller kæreste)
  • Beskrivelse af mistanke og konkrete observationer

Du kan vælge at være anonym eller give dig til kende. Sender du med MitID får du en kopi i din digitale postkasse.

Vær opmærksom på at anmeldte får anmeldelsen tilsendt.

Vigtig viden hvis du vil være anonym

Hvis du anmelder og vil være anonym

  • Vælg den anonyme anmeldelse eller send et anonymt brev.
  • Undgå at oplyse, hvordan du kender den, du anmelder, fx med beskrivelser som ’min nabo’.
  • Undgå at give kontaktoplysninger eller andre personlige oplysninger.

Hvis du anmelder telefonisk og vil være anonym

  • Slå ’Skjult nummer’ til på din telefon, før du ringer.
  • Undgå at opgive dit navn, dine kontaktoplysninger eller andre personlige oplysninger.
  • Undgå at fortælle, hvordan du kender den, du anmelder, fx med beskrivelser som ’min nabo’.

Du får ikke svar på anmeldelsen

Som anmelder får du ikke svar på anmeldelsen, uanset om du er anonym eller ikke. Det skyldes, at du ikke er part i sagen og derfor ikke har ret til at kende Gribskov Kommunes vurdering af oplysningerne i anmeldelsen.

Anmeld social bedrageri

Anmeldelsen modtages af Kontrolgruppen, Gribskov Rådhus.

Kontakt

Kontrolgruppen

kontrolgruppe@gribskov.dk

Hvis din henvendelse indeholder følsomme personoplysninger, såsom cpr-numre, bedes du sende din meddelelse via Digital Post på borger.dk.