Fastholdelse af medarbejdere

Har I en medarbejder som er sygemeldt eller er i risiko for at blive sygemeldt? 

Som arbejdsgiver, har I mulighed for at forebygge sygemeldinger eller fastholde en sygemeldt medarbejder på jeres arbejdsplads. Kommunens fastholdelseskonsulent hjælper jer med at afdække støttemulighederne, som fx kan bestå i:

  • Nedsat arbejdstid
  • Delvis raskmelding
  • Ændring i arbejdsopgaver (midlertidig eller permanent)
  • Rådgivning om de handicapkompenserende ordninger

Fastholdelseskonsulenten tilbyder en samtale på jeres virksomhed, som vil kunne hjælpe jer med at få afdækket mulighederne, for at støtte jer og jeres medarbejder, i at blive fastholdt på arbejdspladsen. 

Ansøg om hjælpemidler og/eller personlig assistance

Husk at have medarbejders cpr. nr., navn adresse, MitID og MitID Erhverv klar.

Ansøg om hjælpemidler

Du kan som virksomhed søge tilskud til arbejdsredskaber og mindre tilretninger af arbejdspladsen, der kompenserer for din medarbejders begrænsning i arbejdsevnen.

Ansøg om personlig assistance

Du kan, sammen med din arbejdsgiver, søge om personlig assistance på din arbejdsplads. Det er din arbejdsgiver, som skal starte med at udfylde ansøgningen.

Når din arbejdsgiver har udfyldt ansøgningen, sendes den til underskrift hos dig.

Jobcenter

Østergade 62
3200 Helsinge

Tlf: 7249 6000

Skriv sikkert til fastholdelseskonsulenten